Cirkusforløb
Vores cirkusforløb byder på medrivende, selvtillidsdannede og sveddryppende oplevelser, og gør op med nulfejls kultur og konkurrence.
Øvelser der udfordrer motorikken
I vores cirkusskole arbejder vi med en lang række af de klassiske cirkusdiscipliner her tæller; Jonglering, linedans, ethjuletcykel, akrobatik, stylter, klovneri, diablo, devilstick samt hulahop.
Alle elementer der udfordre elevernes motoriske egenskaber.
Bevægelse i et nyt perspektiv
Cirkus arbejder i krydsfeltet mellem leg, bevælgelse og scenisk udfoldelse, og modsat sporten konkurrence fokus, er det processen og samarbejdet undervejs, der er den primære drivkraft bag forløbet.
Kompetancer der kan tages med videre
Det kræver noget at turde stå på en scene og vise hvad man kan overfor både kammerater og forældre. Forløbet styrker eleven i at føle sig komfortable i at stå i manegen og vise hvad man har lært, og styrker elevens selvtillid.
Vend hverdagens roller på hovedet
I samarbejdet bliver nye relationer dannet og eleverne får mulighed for at se nye sider af både sig selv såvel som hinanden, hvilket kan være med til at bryde med hverdagensroller.
Eksempel på et cirkusforløb:
Sådan planlægger du et Cirkus Forløb:
1. Kontakten etableres
I kontakter os og vi hører mere om jeres idéer,
og fortæller mere om hvad Cirkus Panik kan
tilbyde jer.
2. Intromøde med kontaktperson(er)
Vi sammensætter sammen et forløb og aftaler
de praktiske forhold. Hvem skal være med og hvem skal være publikum? Skal det foregå i et af vores cirkustelte, indenfor eller hos i Cirkusbygningen i Vanløse, samt hvordan skal projektet financieres?
3. Læreworkshop og præstentation af forløbet
Cirkus Panik afholder en kort cirkusworkshop, hvor diverse cirkusdiscipliner introduceres for alle lærene. Derefter afholder vi en præsentation af ugens forløb og lærene fordeler sig på de forskellige cirkusværksteder.
4. Cirkusuge
Elever og lærer træner under vejledning af Cirkus Panik hele ugen og der gøres klar til en kæmpe cirkusforestilling i slutningen af ugen for familie og venner.
5. Evaluering
Sammen evaluerer vi ugens forløb.